poniedziałek, 4 marca 2013

Moje ulubione ciekawe filcowe broszki.


Pośród całej masy ręcznie robionej biżuterii, czasem trudno jest wynaleźć tę, która podoba nam się najbardziej. Albo fajnych projektów jest tak dużo, że nie możemy się zdecydować na jeden, albo nie ma nic, co by nam się podobało.  Jeśli jednak chodzi o ciekawe filcowe broszki, nie mam najmniejszej wątpliwości, że moje ulubione to te tworzone przez Ifkę. ( sami możecie się jednak pokusić o ich zrobienie:)) Ta projektantka biżuterii ma wyjątkową słabość do filcu, bo praktycznie każdy element jej biżuterii jest z niego wykonany. Ale ma także do niego wspaniałą rękę, bo to z niego robi jest prześliczne. Jej filcowe broszki nie stanowią jedynie powielenia jednego schematu- są wykonywane na kilka różnych sposobów, a każdy z nich jest nie mniej skomplikowany. Filcowe broszki Ifki to dość duże kwiaty, które mają zostać zauważone. Dlatego też wykorzystuje do ich produkcji filc w bardzo mocnych kolorach. Nie boi się również dość drastycznych połączeń, na przykład fioletu z różem. Prezentuje się to naprawdę ciekawie. Mnie najbardziej jednak urzekają jej broszki z serii piękny kwiat- te , które są zbudowane z płatków filcu zwiniętych w ruloniki. To zdecydowanie moje ulubione filcowe broszki, nie tylko w tej galerii, ale także spośród tych, które udało mi się znaleźć w sieci. Urzekają mnie jednak także inne broszki, jak choćby te składające się z kilkudziesięciu filcowych płatków. Jestem ciekawa jak są one mocowane. Nie wydaje mi się, aby klej był wystarczający, a szycie byłoby widać. Być może każdy płatek z osobna jest przyszywany do jednej bazy, która znajduje się pod spodem. Tak czy inaczej jest to na pewno dość pracochłonny projekt, nad którym trzeba spędzić sporą ilość czasu. A takich ciekawych filcowych broszek jest w galerii Ifki kilkadziesiąt. Musiała spędzić całe godziny nad takim zadaniem. Tylko osoba, która to lubi, może robić takie rzeczy. Zresztą nie tylko broszki z filcu znaleźć można w tej przebogatej galerii. Są tam także niesamowite korale, a nawet poduszki. Ifka z pewnością z filcu potrafiłaby wyczarować jeszcze całe mnóstwo pięknych rzeczy, a nie tylko takie ciekawe filcowe broszki. Jest to moja ulubiona projektantka, która pracuje z filcem i jeśli kiedykolwiek potrzebuję filcowej biżuterii, a przede wszystkim broszek, zawsze wracam do niej i nigdy nie wychodzę rozczarowana:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz