poniedziałek, 4 marca 2013

Miła biżuteria z filcu- idealne dodatki na zimowe dni.


Kiedy zapytałam mojego męża, jaka może być filcowa biżuteria, po chwili zastanowienia odparł, że miła:) I chyba jest to jedno z pierwszych skojarzeń jakie mamy z tego typu dodatkami. Ponieważ miła biżuteria z filcu kojarzy się z ciepłym, przytulnym materiałem. Ja filcu nigdy nie kojarzyłam z biżuterią, a biorąc pod uwagę, że jest to jeden z najstarszych materiałów, który był znany jeszcze przed tkaninami, pewnie robiono z niego wszystko, co dało się zrobić. Piękną biżuterię z filcu można znaleźć w wielu galeriach projektantów, ale absolutną mistrzynią w tym temacie jest Ifka. Jej filcowe małe dzieła sztuki można podzielić na kilka grup. Pierwsza to niesamowite korale, które lubię chyba oglądać najbardziej w galerii Ifki. Ich rodzajów jest kilka, jeśli dodać do tego przeróżne wariacje kolorystyczne, otrzymujemy całkiem spory zestaw- czasem aż trudno się zdecydować co wybrać. Większość z nas zna klasyczne filcowe korale, dlatego trochę więcej miejsca poświęcę nietypowym koralom, w których projektantka łączy drewniane elementy z koralami wykonanymi z ruloników filcu. Trochę biżuterii z filcu już widziałam, ale z takim połączeniem jeszcze się nie spotkałam. To z pewnością jedna z najbardziej oryginalnych propozycji w temacie biżuterii z filcu. Druga grupa to oczywiście broszki w kształcie kwiatów. Projektantka nie ogranicza się tylko do jednej metody- wykorzystuje ich co najmniej kilka. Mnie najbardziej podobają się broszki z serii "piękny kwiat". Każdy z płatków jest szyty osobno, a później są łączone w jeden śliczny kwiatuszek, dodatkowo ozdobiony koralikiem lub guzikiem. To bardzo uniwersalne broszki, które będą pasować i do sweterka i do torebki, a nawet czapki. Drugi rodzaj broszek Ifki, to również kwiaty z łączonych kawałeczków filcu, ale bardziej przypominają one astry, kolejne mi kojarzą się z piwoniami, ale to takie moje osobiste skojarzenie. Na wzmiankę zasługują także opaski, w których Ifka wykorzystuje swoje kolorowe broszki z filcu. Jest to więc kolejny dowód na to, że takie piękne filcowe kwiaty można wykorzystać na 101 sposobów. A miłą biżuterię z filcu można spróbować zrobić samemu- linka do małego przewodnika podaję na górze:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz