piątek, 17 maja 2013

Romantyczne broszki kwiaty i ich symbolika.

Zostałam ostatnio zapytana o najbardziej romantyczną biżuterię i muszę przyznać, że miałam spory problem z odpowiedzią na to pytanie. Mogłabym spokojnie powiedzieć, która nie jest romantyczna :) Ostatecznie padło na broszki. Romantyczne broszki kwiaty mają w sobie- oprócz oczywistego uroku- także symboliczne znaczenie. Na pewno wielu z nas słyszało o znaczeniu kwiatów, żółte wyrażają zazdrość, czerwone miłość itd. To tradycja wywodząca się jeszcze z czasów wiktoriańskich. Romantyczne broszki kwiaty oprócz tego, że są oczywiście biżuterią, mogą także takie symboliczne znaczenie przenosić. I chyba dlatego zdecydowałam się na broszki w kształcie kwiatów. A tak przy okazji, to jestem zafascynowana tym, jak długo takie pojęcie o symbolice kwiatów może przetrwać. Moja mama jeszcze jest święcie przekonana, że żółtych kwiatów się nie ofiarowuje:) Ja już nie przywiązuję do tego wagi. Ale jakby nie było będzie jakieś sto pięćdziesiąt lat, jak takie przesądy już trwają:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz